Tuesday, January 26, 2016

My Angel 2

                                                           
                                                                 


B
UMI Malaysia selamat di jejak. Pelbagai rasa yang terbuku di hati sekarang ini. Perlahan-lahan kaki di atur untuk ke tempat mengambil bagasi.
Excuse me, boleh tepi sikit I nak ambil beg.” Tegur Angel pada satu batang tubuh yang menghalang jalannya.
“Hah?” Jim menjongket keningnya. Tanda tidak mendengar kata-kata gadis itu.Headphone di telinga di cabut.
“I nak ambil beg I.” Sepatah-sepatah Angel bercakap, kot-kot budak ni pekak ke apa ke tadi.
“Ooo...” terus Jim menepi. Angel menarik beg pakaian yang agak besar itu. Berkerut dahinya cuba mengangkat. Mak aii! Berat gila. Habis kudrat Angel mahu mengangkat beg itu.
“Adoi! Sakitlah siot…” Dean sudah terjongket-jongket menahan sakit kerana kakinya di hempap dengan bagasi yang berat bertan-tan itu.
Sorry…” Tanpa perasaan Angel menutur dan terus berlalu dari situ. Sedikit pun dia tidak berpaling ke belakang. Deanterus mengangkat muka mahu melihat siapa yang memperdajalkan dia tadi. Baru saja jejak kaki dekat tanah melayu dah kena bala. Ini yang dia tidak mahu balik ni.
Heygirl!” Panggil Deanpada gadis tadi. Angel tahu yang lelaki itu memanggil dia tetapi dia bo layan dan terus mengatur langkah. Matanya mencari kelibat Babe. Entah ke mana pengasuhnya pergi.
“Hei girl yang pakai cap tu, pandang sini. Jangan nak buat samseng dekat sini pula!” Laung Deankuat. Langkah Angel terus terhenti, dia melipat maut lehernya ke belakang.
“Apa you panggil I tadi? Samseng? Watch your language young man!” Marah Angel. Deantersenyum sinis sebelum menghampiri gadis itu.
“Marah? Tahu pun you marah tapi you buat I tadi tu I tak marahlah!” Garang Deanmemandang Angel. Mata kedua-duanya saling tajam memandang. Kalau dalam cerita kartun pasti dah nampak keluar kilat petir semua. Tiba-tiba Deanmelarikan pandangan. Hatinya tiba-tiba berdetik bila melihat mata coklat milik gadis itu. Angel tersengih sinis. Tahu takut.
“Kenapa tak pandang, takut?!” sinis Angel bertanya.
“Ingat I takut sangat dengan you ke? Perasan betul minah sewel ni.” Dean pula tersenyum sinis. Merah muka Angel bila dia di panggil sewel. Dia mengenggam kuat tali beg yang di pegang.
“Sewel you panggil I?” Tanpa sebarang amaran,  Angel melibas begnya 360 darjah pada lelaki itu.
“Adoi!”
“Aduh!”
“Woi!”
Kali ini bukan satu tapi tiga suara yang bertempik kuat. Tangan Angel yang memegang beg tadi terus melorot jatuh. Terkejut bila libasan dia tadi sudah terkena orang lain pula. Alamak! Bala ni.
“Angel!” Laung satu suara. Angel terus berpaling. Mereka bertiga turut melihat kearah yang sama. Babe sedang melambai ke arahnya. Thank you Babe sebab dah selamatkan Angel. Tanpa tunggu sesaat pun terus Angel mengutip beg sandang dan terus menolak troli. Baik blah cepat-cepat wei, nanti tak pasal-pasal kena sembelih dengan mereka bertiga tu. Tadi pun tengok aku macam nak digulai saja.
“Apasal minah tu, tak pasal-pasal kita pula yang kena.” Rungut Jerry sambil membetulkan rambutnya. Habis rambut aku yang cantik ni. Saja je dengki dengan aku. Seperti Jerry, Jim dan Deanjuga turut menggosok kepala masing-masing. Memang betul-betul gila perempuan tu. Memang bagus betul welcome home macam ni. Wallah!!
Dean, Jim dan Jerry saling berpandangan. Tidak menyangka mereka terkena dengan gadis tu. Masing-masing terdiam sebelum senyuman kecil terlakar di wajah. Sakit tapi lawak tetap lawak.


       
                                                                           bersambung....

1 comment:

Cafe November

BAB 1 H ATI rasa mahu meletup bila dengar pengakuan daripada Hisham. Rasa ringan tangan mahu naik ke mukanya. Tetapi...